İŞ YERİ AÇMA VE ÇALIŞMA RUHSATINI NEREDEN ALABİLİRİM?
Uludağ Organize Sanayi Bölgesi sınırları içerisinde 1., 2. ve 3. Sınıf Gayri Sıhhi Müessese İş Yeri Açma ve Çalışma Ruhsatları ile Sıhhi Müessese İş Yeri Açma ve Çalışma Ruhsatları, Bölge Müdürlüğümüz İmar, Çevre ve Planlama Birimi tarafından verilmektedir.
İTFAİYE RAPORUNU NEREDEN ALABİLİRİM?
İtfaiye raporu almak için, www.uludagosb.tr adresindeki “Dokümanlar” bölümünde bulunan başvuru dilekçesi ile Bölge Müdürlüğümüz İmar, Çevre ve Planlama Birimine başvuru yapmalısınız. Bu başvuruya istinaden, Bölge Müdürlüğümüz tarafından Bursa Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığına firma adına KEP üzerinden İtfaiye Raporu başvurusu yapılır. Başvurunun ardından itfaiye personelleri tarafından işletme yerinde incelenir. İşletmenin aldığı yangın önlemlerinin yeterli bulunması halinde, İtfaiye Daire Başkanlığı tarafından hazırlanan “yangın önlemleri yeterlidir” ibareli itfaiye raporu KEP üzerinden Bölge Müdürlüğümüze gönderilir.
YAPI RUHSATINI NEREDEN VE NASIL ALMAM GEREKİR?
Yapı Ruhsatını Bölge Müdürlüğümüz, İmar, Çevre ve Planlama Biriminde alabilirsiniz. Yapı Ruhsatı için gerekli evraklara, www.uludagosb.tr adresi Dokümanlar bölümünden ulaşabilirsiniz. Konu ile ilgili ilave bilgiye Bölge Müdürlüğümüz İmar, Çevre ve Planlama Biriminden ulaşabilirsiniz.
YAPI KULLANMA İZİN BELGESİNİ NEREDEN ALMAM GEREKİR?
Yapı Kullanma İznini Bölge Müdürlüğümüz İmar, Çevre ve Planlama Biriminden alabilirsiniz. Yapı Kullanma İzin Belgesi, inşası tamamlanan bir yapının tamamının veya kullanıma uygun kısımlarının proje doğrultusunda yapıldığını onaylayan ve bu kısımların kullanılabilmesi için alınması gereken izin belgesidir. Bu izin belgesi için, gerekli evraklara, www.uludagosb.tr adresi Dokümanlar bölümünden ulaşabilirsiniz. Konu ile ilgili ilave bilgiye Bölge Müdürlüğümüz İmar, Çevre ve Planlama Biriminden ulaşabilirsiniz. Yapının kullanılabilmesi için, Yapı Ruhsat Süresi içinde inşai faaliyetlerin tamamlanmasının hemen ardından Yapı Kullanma İzni alınması gerekmektedir.
İMAR DURUMU VE NUMARATAJ EVRAKINI NASIL ALABİLİRİM?
İmar Durum Belgesi, Yapı Ruhsatı öncesinde alınması gereken ve parselin yapılaşma koşullarını gösteren bir belgedir. Bu belge için başvuruyu, Bölge Müdürlüğümüz İmar, Çevre ve Planlama Birimine yapabilirsiniz. İmar Durum Belgesi başvurusunda, başvuru dilekçesi ekinde sunulması gereken Aplikasyon Krokisi, Lisanslı Harita Kadastro Büroları (LİHKAP) tarafından temin edilmelidir.
Numarataj yazısı ise, Uludağ OSB web sitesinin Dokümanlar bölümünde yer alan örnek dilekçenin ilgili firma tarafından doğru şekilde doldurulup Bölge Müdürlüğümüz İmar, Çevre ve Planlama Birimine sunulmasının ardından hazırlanmaktadır.
YAPI RUHSATINI ALDIKTAN SONRA NE KADAR SÜREDE İNŞAATI TAMAMLAMAM GEREKİR?
Bölge Müdürlüğümüz İmar, Çevre ve Planlama Birimi tarafından verilen Yapı Ruhsat Belgesinin geçerlilik süresi 2(iki) yıldır.
ÇEVRE İZNİNE TABİ OLMADIĞINA DAİR EVRAKI NEREDEN ALABİLİRİM?
Çevre İznine tabi olunmadığına dair evrakı, Bursa Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğünden dilekçe ile yapılan başvuruya istinaden alabilirsiniz.
ÇED KAPSAMI DIŞINDA OLDUĞUNA DAİR EVRAKI NEREDEN ALABİLİRİM?
ÇED Kapsam Dışında yazısını, Bursa Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğünden dilekçe ile yapılan başvuruya istinaden alabilirsiniz.
İMAR DURUMU, YAPI RUHSATI VE YAPI KULLANMA İZNİ İÇİN HİZMET BEDELİ ÖDER MİYİM?
Evet. İmar durumunda parsel alanı, yapı ruhsatı ve yapı kullanma izninde ise inşaat alanı üzerinden hesaplama yapılarak hizmet bedeli alınmaktadır.
İŞYERİ AÇMA VE ÇALIŞMA RUHSATI İÇİN HERHANGİ BİR HARÇ ÖDER MİYİM?
Evet. İş yeri açma ve çalışma ruhsatında alan üzerinden hesaplama yapılarak harç ve hizmet bedeli alınmaktadır. Alınan ruhsat harcı Bölge Müdürlüğümüz tarafından mevzuat gereği ilgili Belediye hesaplarına (1. Sınıf Gayri Sıhhi Müesseseler – Büyükşehir Belediyesi, 2. Ve 3. Sınıf Gayri Sıhhi Müesseseler – İlçe Belediyesi) yatırılmaktadır.
ATIKSU BAĞLANTI İZİN BELGESİ İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR NELERDİR?
Atık su bağlantı izni almak için öncelikle S.S. Yeşil Çevre Hizmet ve İşletme Kooperatifine üye olunması gerekmektedir. Arıtma Tesisi üyeliği mevcut ise, aşağıdaki belgelerle birlikte Bölge Müdürlüğümüz İmar, Çevre ve Planlama Birimine başvuru yapabilirsiniz:
- www.uludagosb.tr adresindeki Dokümanlar kısmında yer alan Atık Su Bağlantı İzni başvuru dilekçesi
- Güncel tarihli S.S. Yeşil Çevre Hizmet ve İşletme Kooperatifi üyelik belgesi
- Parselin/tesisin atık su ve yağmur çıkışlarını gösteren vaziyet planı örneği
- Tesisin genel görünümünü içeren fotoğraf
Başvurunun ardından bağlantı hatları Bölge Müdürlüğümüz Yapım İşleri Birimi tarafından yerinde tespit edilerek Atık Su Bağlantı İzin Belgesi düzenlenmektedir.
İŞYERİ AÇMA VE ÇALIŞMA RUHSATI İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR NELERDİR?
İş yeri açma ve çalışma ruhsatlarına ilişkin evraklara, www.uludagosb.tr adresi Dokümanlar bölümünden ulaşabilirsiniz. Konu ile ilgili ilave bilgiye Bölge Müdürlüğümüz İmar, Çevre ve Planlama Biriminden ulaşabilirsiniz.
SU ABONELİĞİ NASIL YAPILIR?
Yer sahibiyseniz, gerçekleştireceğiniz faaliyete ilişkin Bölge Müdürlüğümüz İmar, Çevre ve Planlama Biriminden uygunluk alındıktan sonra, Su Aboneliği için www.uludagosb.tr adresindeki Dokümanlar bölümünde yer alan başvuru dilekçesi ve “Gerekli Evraklar” listesinde bulunan belgelerle birlikte İmar, Çevre ve Planlama Birimine başvuru yab.
Kiracı iseniz, Bölge Müdürlüğümüz İmar, Çevre ve Planlama Biriminden faaliyetinize yönelik uygunluk ve OSB Yönetmeliği gereği kiracılık onayı alındıktan sonra, Su Aboneliği için www.uludagosb.tr adresindeki Dokümanlar bölümünde yer alan başvuru dilekçesi ve “Gerekli Evraklar” listesinde bulunan belgelerle birlikte İmar, Çevre ve Planlama Birimine başvuru yapabilirsiniz.
SU ARIZASINI NEREYE BİLDİRMELİYİM?
Su arızaları için Gürsu Bölgesinde 3770009 Su Acil telefon numarasından Bölge Müdürlüğümüz Yapım İşleri Birimine ulaşabilirsiniz.
DOĞAL GAZ ABONELİĞİ İÇİN NE YAPMAM GEREKİR?
Yer sahibiyseniz, gerçekleştireceğiniz faaliyete ilişkin olarak Bölge Müdürlüğümüz İmar, Çevre ve Planlama Biriminden uygunluk alındıktan sonra, Doğalgaz Aboneliği için “Gerekli Evraklar” listesinde yer alan belgelerle birlikte İmar, Çevre ve Planlama Birimine başvuru yapılmalıdır. Sonrasında, Doğalgaz Abonelik Talimatına göre imalat ve dosya hazırlık işlemleri EPDK’dan yetkili firmalar ile tamamlanarak doğalgaz satış sözleşmesi imzalanır ve abonelik süreci tamamlanır.
Kiracı iseniz, faaliyetinize yönelik Bölge Müdürlüğümüz İmar, Çevre ve Planlama Biriminden uygunluk ve OSB Yönetmeliği gereği kiracılık onayı alındıktan sonra, Doğalgaz Aboneliği için “Gerekli Evraklar” listesinde belirtilen belgelerle birlikte başvuru yapılmalıdır. Akabinde, Doğalgaz Abonelik Talimatına uygun olarak EPDK yetkili firmalar ile imalat ve dosya hazırlık işlemleri tamamlanır; doğalgaz satış sözleşmesinin imzalanması ile abonelik süreci sonlanır.
DOĞALGAZ ACİL DURUMLARINDA NEREYİ ARAMALIYIZ?
Doğalgaz arıza ve acil durumlar için Gürsu Bölgesinde 3770080 Doğalgaz Acil telefon numarasından Bölge Müdürlüğümüz İmar, Çevre ve Planlama Birimi Doğalgaz Bölümüne ulaşabilirsiniz.
İŞ YERİMİN DOĞALGAZ MEVCUT PROJESİNİ İHTİYACIMA GÖRE NASIL DEĞİŞTİREBİLİRİM?
Tesiste yapılacak değişikliklerle ilgili olarak Uludağ OSB İmar, Çevre ve Planlama Birimine bilgilendirme yapılmalıdır. Altyapı yeterliliği ile ilgili teknik değerlendirme sonucunda uygun bulunması halinde, değişiklik işlemleri Uludağ OSB Doğalgaz Abonelik Talimatı ve Şartnamelere uygun olarak projelendirilip tesisatta gerekli düzenlemeler yapılabilir.
EVSEL ATIKLARIMIZI NEREYE ATACAĞIZ?
Bölge Müdürlüğümüz evsel atık toplama hizmeti vermektedir. Firmanıza zimmetlenen konteynerlere evsel nitelikli katı atıklarınızı atabilirsiniz. Konu ile ilgili ilave bilgiyi Bölge Müdürlüğümüz İmar, Çevre ve Planlama Biriminden alabilirsiniz.
OSB İÇİNDE BİR YER KİRALADIM. HİZMET ABONELİKLERİNİ AÇTIRMAK İSTİYORUM. NE YAPMAM GEREKİYOR?
Kiralama yapılmadan önce, faaliyet göstermeyi planladığınız parselde, faaliyet türünüzü belirten bir dilekçe ve ayrıntılı iş akış şeması/proses özeti ile Bölge Müdürlüğümüze başvurarak ‘’Faaliyet Uygunluk Görüşü’’ almalısınız.
Faaliyet türünüzün uygun görülmesi halinde onay tarafınıza resmi yazı ile bildirilecektir. Sonrasında kiracı ve kiralayanın birlikte imzalayacağı ve Bölge Müdürlüğümüz İmar, Çevre ve Planlama Biriminden örneğini alacağınız dilekçe ve ekleri ile birlikte kiracılık onayı için başvuruda bulunmalısınız. Kiracılık onayı tarafınıza bildirildikten sonra söz konusu alacağınız hizmete uygun abonelik şartlarını yerine getirerek su, elektrik ve doğalgaz hizmetlerini alabilirsiniz.
PARSEL İÇERİSİNDE TIKANAN YAĞMUR SUYU/KANALİZASYON HATTIMI NASIL FAAL HALE GETİREBİLİRİM?
Bölge Müdürlüğümüz parsel içerisindeki bağlantı hatlarına, “Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği” nin bağlantı hatlarının sorumluluğunu mülk sahibinde olarak tanımlaması nedeniyle müdahale etmemektedir. Bu tür durumlar için BUSKİ gibi hat temizliği sunan firma veya kurumlara başvurabilirsiniz.
BAĞLANTI HATTI İNŞA ETMEK İSTİYORUM. NE YAPMALIYIM?
“Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği” nde belirtildiği üzere bağlantı hattının sorumluluğu mülk sahibinde olduğundan, inşa edilmek istenen bağlantı hattı kullanım amacının belirtildiği bir dilekçe ile Bölge Müdürlüğümüz Yapım İşleri Birimine başvurularak planlanan faaliyetin ilgili kanun ve yönetmeliklere uygunluklarının değerlendirilmesi için inceleme ve kazı izni talebinde bulunulmalıdır.
KAZI İZNİ İÇİN TAKİP ETMEM GEREKEN PROSEDÜR NEDİR?
Bölge Müdürlüğümüz onaylı sınırları içerisinde gerçekleştirilecek tüm kazı işlemleri için, gerek katılımcılarımızın gerekse kamu ve özel sektör kuruluşlarının, internet sitemizin “Dokümanlar” bölümünde yer alan “Kazı İzni Başvuru Formu” nu doldurarak kazı izni başvurusunda bulunmaları gerekmektedir. Kazı işlemine başlamadan önce, tüm izinlerin alınmış ve OSB teknik personeli tarafından ilgili uyarıların bildirilmiş olması zorunludur. Bu prosedür, güvenlik, altyapı bütünlüğü ve çevre koruması açısından büyük önem taşımaktadır.
HAFRİYAT ATIĞIM VAR NE YAPMALIYIM?
Hafriyat Toprağı İnşaat ve Yıkıntı Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği gereği Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından Büyükşehir Belediyesi sınırları dahilinde hafriyat atıklarının denetimi ve idari yaptırım kararı verme konusunda, Bursa Büyükşehir Belediyesine yetki devri yapıldığından, hafriyat atıklarını BURKENT lisanslı döküm sahalarına göndererek bertaraf edilmesini sağlamalısınız.
TEHLİKESİZ SANAYİ ATIĞIM VAR NE YAPMALIYIM?
Bölge Müdürlüğümüz evsel nitelikli atıkları topladığından, firmanız tarafından prosesinizden kaynaklanan tehlikeli olmayan ve geri dönüştürülemeyen üretim atıklarını Bursa Büyükşehir Belediyesinin Düzenli Depolama Sahalarına göndererek bertaraf edilmesini sağlamalısınız.